Assalamualaikum Dan Salam Blogger


Hai semua tahniah kerana anda membuat pilihan yang tepat kerana membuka laman saya ini atau lebih dikenali Menuju Satu Impian .
Nama saya Nur Zafirah Binti Musa dilahirkan 2/6/1987 di Hospital Jerantut dipendekkan cerita saya nie orang Jerantut Pahang.

Impian ku bukan nak jadi model atau penyanyi pun tapi sejak kecil aku sukakan populariti dan Glamour Gitu sebab itu selama 3 tahun nama FB ku dikenali dengan nama Datin Firah tapi kini FB ku dikenali Puteri Insfirah.

Kisah ini adalah kisah-kisah impian saya dari segi dugaan dan cabaran dan juga aktiviti harian saya....
Menuju satu impian hehhehee, kisah impian angan-angan dan rialiti dan azam menuju ke impian yang satu.

Pengikut

Isnin, 11 Februari 2013

Sihat Kah Kita...... Atau Separa Sihat ...


Wah bersetai Elfirah pegang pemegang bacaan mesin kesihatan dalaman tu. 

Baru-baru ini elfirah ada mengikuti kursus kesihatan tajaan Elken Sdn Bhd dan juga tajaan Kerajaan , wah ujian menunjukkan bacaan kesihatan dalaman semakin baik , cuma obesiti hehehheehe.....tapi x pe sebab elfirah sudah bermula dengan joging dan tarian...ok tak hehehee....



Semak tekanan darah heheheh...stabil ....alhamdulillah ...padahal gemuruh jugak tu hehehe.....

Golongan SEPARA sihat mengalami masalah berikut: 


  1. Tidak buang air besar setiap hari.
  2. Mengalami bersing yang menjadi rutin hari .
  3. Selsema.
  4. Kegatalan pada anggota badan.
  5. Cirit birit.
  6. Mudah berasa penat yang tidak menentu.
  7. Tertekan.
  8. Masalah Jerawat/Jeragat/Ketuat.
  9. Mudah Pening
  10. Dan beberapa lagi yang akan saya terangkan terperinci ....

Kesimpulan disini saya rasa rakyat malaysia kebanyakan berada dalam kumpulan SEPARA SIHAT......

Disini firah menyeru bagi semua rajinkan diri membuat pemeriksaan kesihatan sekurangnya 1tahun sekali atau lebih baik 6 bulan sekali.....Mencegah Lebih baik Dari Merawat...

Ok temui lagi coretan seterusnya.....

Pratonton

4 ulasan:

Love Me Plz berkata...

IF rase IF separa sihat la kak.. hihi
acane tuuu..??

nea lopah berkata...

Hujung bulan selalu pening ni Firah, gaji lambt lagi ke??hahaha

Elfirah LOng berkata...

If.... yang mana satu point ada IF... mesti berkaitan usus nie...hehhee

Kak Neo Lopah... itu kena cari gaji kedua tu....hehehe gaji hujung bln dan awal bulan lah...tapi apa ye...jom jual kek nak...

❤Kamsiah❤ berkata...

salam kenal tuan rumah..thanks berkongsi info yg menarik...